| 
              
          Pre tých, ktorí si mysleli, že Lara vo štvrtom diely zomrela mám dobrú 
          správu. Lara žije. Áno počujete dobre, Lara žije. Je oveľa krajšia ako 
          hocikedy predtým, no ale poďme sa ponoriť do hry samotnej. 
            
            
          
             Tento krát si dali autori veľmi záležať 
          na príbehovej stránke hry. No veď posúďte sami. Laru obviní francúzska 
          polícia z vraždy jej dlhoročného priateľa Wernera Van Croya. Lare však 
          po parížských uličkách unikne polícii a môže začať v pátraní po 
          vrahovi Van Croya. Na koniec Lara zistí, že za všetkým stojí pražská 
          mafia a nejaká skupina alchimistov.  
          
          
             Hra sa začína v Paríži, kde najskôr musíte uniknúť 
          nenásitnej polícii a až potom začne Lara v pátraní. Pátrať bude 
          v jednej parížskej štvrti, kde sa nachádzajú rôzne postavy od ktorích 
          môže Lara získať potrebné informácie. Jednoducho na tie postavy Lara 
          prehovorí a kladie im rôzne otázky. Dobré je, že vždy máte na výber 
          dve otázky, ktorými  sa Lara môže pýtať pri rozhovore s nejakou 
          osobou. Táto časť mi pripadá skôr ako adventúra, než akčná adventúra. 
          Je tu množstvo úloh ako napríklad: ak chcete dostať nejakú informáciu 
          od chlapíka pri kostole, musíte mu dať 800 Euro a potom vám niečo 
          povie. Štastie je, že hocikde v kanály alebo na ulici nejaké to euro 
          nájdete. Stačí mať len dobré oči. Z parížskej štvrte sa presuniete do 
          podzemie, ktorým sa dostanete do galérie Lúvry. A tu to začína byť 
          skutočne napínavé. Lara tu konečne môže využiť svoje nové stealth 
          pohyby, na to aby sa nepozorovateľne premiestňovalo po galérii. Ďalej 
          sa dostanete k archeologickému výskumu pod Lúvrom, kde sa vám podarí 
          otvoriť jedny tajné dvere a dostanete sa tak do bájnej miestnosti 
          štyroch ročných období. Nie to tam naozaj nádherné. Podľa mňa je táto 
          pasáž najlepšia a najkrajšia z celej hry. Na to aby ste sa dostali 
          ďalej, budete musieť nájsť štyri symboly, všetkých zemských činiteľov 
          na zemi. Konkrétne sú to symboly vody, ohňa, vetra a ten posledný je 
          asi symbolom zemskej gravitácie. No a na 
          
          koniec bude nasledovať súboj s červeným nesmrteľným duchom. Ak budete 
          angel of darkness hrať, určite mi prikývnete v tvrdení, že je to asi 
          najťažšia pasáž celej hry. Najmenej takých 30 krát určite použijete 
          tlačítko save-load a až potom prídete na to, čo máte vlastne urobiť. 
          Práve týmto súbojom sa končí prvá časť hry angel of darkness. 
          
            
            
          
             
          V druhej najkračšej časti hry sa vrátite na miesto činu smrti Van 
          Croya do jeho bytu v Paríži. V jeho byte sa vás pokúsi zabiť jeden 
          nájomný vrah. Nebude to žiadna hračka. No a nakoniec sa teda dostanete 
          aj do blízskej Prahy. Celé to tam vyzerá dosť čudne. Najkôr bude Lara 
          behať po jednom zasneženom pražskom sídlisku len v krátkych 
          nohaviciach a tričku a potom sa presunie do jedného hangáru, kde sa 
          dostane na stopu hlavného nepriateľa. Počas celej hry sa Lare 
          ukazovala jedna postava v prestrihových animáciach. Bol to chlap menom 
          Kurtis Trend. Na koniec obaja zistili, že idú po tom istom. Začali si 
          pomáhať. No a celé to vyústilo k tomu, že si v dvoch leveloch zahráte 
          aj za Kurtisa. Takže aj muž je už dominantou Tomb Raidera. Laru 
          nakoniec Kurtis zachráni pred jedným netvorom a on (asi) zomrie.Na 
          úplnom konci hry si to Lara rozdá z hlavným nepriateľom, ktoré zabije 
          a..... Asi takto končí Tomb Raider: Angel of Darkness. No aspoň nám 
          zase neumrela a podľa najnovších správ sa už pripravuje siedme 
          pokračovanie, ktoré by malo byť hotové v polovici roku 2005. 
             
          Prejdime k jednej tragickej zúčasti hry. Je to ovládanie. Síce sa 
          trochu vylepšilo od posledného dielu a taktiež pribudli aj nové 
          schopnosti Lary ale je dosť nemotorné. Keď Lara kráča po schodoch 
          a chcete ju len trocha nasmerovať tak aj keď len trochu ťuknete do 
          klávesy, Lara sa otočí hneď o nejakých 90 stupňov. K novým pohybom 
          pribudol stealth pohyb, ktorým sa Lara pritiskne na stenu a môže sa 
          nepozorovateľne plížiť medzi nepriateľmi. Ďalší plusom je, že ak Lare 
          dojdú náboje, môže nepriateľa dokopať ako v nejakom Tekkene 4. 
          Jednotlivé animácie pohybu Lary Croft sú naozaj dokonalé.  
          
             Grafické spracovanie je na túto dobu naozaj premakané. Voda, oheň 
          a aj teplý vzduch vyzerá naozaj veľmi realisticky. Vo vode sa vám 
          dokonca aj skresľuje pohľad. Veľmi dobre vyzerali aj textúry a rôzne 
          iné objekty. Za povšimnutie stoja aj výborné svetelné efekty. Tie 
          najviac pocítite v jednej parížskej diskotéke, kde je taká show 
          s farebnými svetlami. Každá postava má svoju mimiku tváre. Otvárajú 
          ústa, mračia sa, zatvárajú a otvárajú sa im viečka a rôzne hýbu 
          s obočím. Jediné čo sa mi zdalo byť čudné je, že všetky postavy vôbec 
          nehýbali s očami a tak sa stále pozerali dopredu. 
          Zvuk v hre je tiež dobrý. Či už sú to 
          rôzne zvuky alebo dabing postáv. Dosť čudné sa mi zdalo to, že 
          strážnici v Paríži rozprávali po česky. No nevadí, aspoň som im 
          rozumel. Jednou 
          z ďalších kladných vecí sú prestrihové animácie, ktoré sa v pohode 
          vyrovnajú aj Metal Gear dvojke.  
            
          Počas 
          hry narazíte hneď na niekoľko druhov nepriateľov. Dali by sa rozdeliť 
          na dve skupiny. Na živých a živých mŕtvych nepriateľov. Do tej prvej 
          skupiny by som zaradil rôznych strážnikov v Lúvry a do tej druhej by 
          som dal všelijaké živé kostry a zombícii v pražskej nemocnici. 
          V každej predchádzajúcej Tomb Raider-ke sa kládol dôraz aj na zbrane. 
          Nechýbali tam pištole, samopaly, bazuky, granátomety a iné dobré 
          zbrane. No tu ich už toľko nenájdeme. Síce sú tu ale tri druhy pištolí 
          a asi dva samopaly ale to je všetko. Veľmi ma sklamalo, že Lara už 
          nenosí svoje dve tradičné deviny. Z pištolí je najlepšia taká čo 
          paralizuje a dokážete s ňou zabiť nepriateľa na jednu až dve rany a 
          zo sampíkov je to Viper SMG, ktorý dokáže vychŕliť hneď niekoľko 
          nábojov na jedno stlačenie. Ale ešte jedna zbarň sa mi veľmi páčila. 
          Bola to úspávacia pištol, ktorou ste mohli bez akéhokoľvek   
          povšimnutia odstrániť strážnika v Lúvry. 
          
            
            
          
              Počas hry nachádzate rôzne vecičky, ktoré často krát s ničím 
          nesúvisia. Napríklad gramofónová latňa, flaša šampanského a iné. Ale 
          nie vždy boli nazmar tieto veci. Na začiatku hry ste mohli v jednom 
          parížskom obchode vymeniť predmety, ktoré ste našli za peniaze. Nimi 
          ste potom mohli podplatiť niektoré osoby a tie vám zato poskytli cenné 
          informácie.  
             Jednou 
          z nových vecí, ktoré sa v hre vyskytli je takzvaný RPG prvok. Dalo by 
          sa to vysvetliť tak, že Lara si počas hrania zvyšuje svoje fyzické 
          schopnosti. Uvediem vám jeden príklad. Na samotnom začiatku hry Lara 
          bola ešte veľmi slabá a ledva preručkovala jednu stenu. V zápetí som 
          potreboval aby Lara otvorila jedny dvere. Ona na to však nemala 
          dostatok sily. Troška som sa pohohliadol po miestnosti a našiel som 
          tam jednu bednu, ktorú som posunul a Lare sa tak zvýšila sila v nohách 
          a rukách.  Tým pádom som mohol otvoriť aj tie spomínané dvere. 
               Obtiažnosť hry 
          je celkom dobrá. Pozitívna vec je, že hra je dostatočne dlhá, takže 
          vám potrvá asi taký týždeň kým ju prejdete. 
          Ako by som to všetko 
          ukončil. Hra Tomb Raider: The Angel of Darkness má svoje klady 
          aj zápory. Fanúšikovia Lary Crof a série Tomb Raider hru určite ocenia 
          ale tí ostatní...no neviem. Mne osobne sa hra veľmi páčila a určite sa 
          k nej ešte niekedy vrátim. 
          
             |